خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

مد و لباس در خاورمیانه


مد و لباس خاورمیانه نشان دهنده سیر تحول در تحولات تاریخی و سیاسی و ترکیبی از تأثیرات است که فرهنگ های متنوع آن را غنی و مدرن کرده و از لباس های سنتی و پیشرو و در عین حال صادق است.
قيمت 0ريال

مد و لباس در خاورمیانه
مد و لباس در خاورمیانه
پوشاک و مد ، خاورمیانه

مد و لباس خاورمیانه نشان دهنده سیر تحول در تحولات تاریخی و سیاسی و ترکیبی از تأثیرات است که فرهنگ های متنوع آن را غنی و مدرن کرده و از لباس های سنتی و پیشرو و در عین حال صادق است. اگرچه موارد خاص مجزا را می توان به مناطق خاص ردیابی کرد ، اما اثر کلی مجموعه گسترده ای از سنت های لباس است که با سفارشات اجتماعی جدید ، اقلیم محلی و فعالیت ها سازگار و تنظیم می شود. این تغییرات جغرافیایی و فرهنگی نشان دهنده مجموعه ای پیچیده از روابط بین تغییرات تاریخی و شیوه های لباس به عنوان نشانگر تغییر هویت در طول زمان ، از جمله تفاوت های مربوط به جنسیت ، سن ، ثروت و وضعیت مذهبی است. لباس سنتی ایرانی ها نیز جزو لباسهای خاورمیانه قرار دارد.
چه برای مانتو و چه لباس های دیگر این یک قاعده کلی است که پوشش خود را بایستی بر حسب موقعیت مکانی و زمانی انتخاب کرد. برای یک مهمانی و مراسم شب رسمی پوشیدن یک مانتو معمولی اصلا مناسب نیست و سعی کنید از قبل یک مدل مانتو مجلسی برای خود تهیه کرده باشید. مانتو مجلسی نیز همانند لباس های شب مطابق با جدیدترین مد ها روز طراحی و دوخته می شوند. پس همان دقتی که برای انتخاب لباس شب خود دارید بایستی در مورد مانتو مجلسی نیز همان نکات را رعایت کنید.  انتخاب مانتو مجلسی بستگی به قد و اندازه و استایل اندام شما دارد و هنگام خرید مانتو نباید اندام، قد و ظاهرتان را نادیده بگیرید.
لباس زنانه تفاوتهای جنسیتی را در برخی تنظیمات مشخص می کند ، متفاوت از مردان در همان سن ، "سطح اجتماعی" و وضعیت تأهل. لباس مردانه عموماً در جنسیت بیشتر از زنان متفاوت است ، که لباس های آن به طور سنتی با سلیقه مردسالاری و اصلاحات سیاسی دیکته شده است. به طور مشابه ، ساختار و معنی لباس در مناطق مختلف در طراحی لباس ، پارچه ، شکل و تزئینات متفاوت است. لباس مجلسی برای اندام های مختلف در بین انواع لباسهای خاورمیانه وجود دارد.

امپراتوری عثمانی (1299-1923) به عنوان گسترده ترین نیروی تأثیرگذار در خاورمیانه از نظر مد شناخته شده است. دوره عثمانی سنتی از دوران باستان را تحمیل می کند که لباس های ملی را با استفاده از لباس سنتی ملی و همچنین روندهای عملی و شیک از سبک های لباس موجود در منطقه تحمیل کند. همانطور که امپراتوری عثمانی در طول قرن هجدهم و نوزدهم تحول و گسترش یافت ، سبک های لباس مورد ارزیابی قرار گرفت ، توسعه و اجرا شد و منعکس کننده بسیاری از سطوح جامعه و ماهیت جهان وطنی سلیقه های فرهنگی عثمانی بود. چه توسط طغیان طنز و چه از نظر جمعیت طغیان آن زمان و نسل های بعدی طنز شود ، آنچه به عنوان لباس خاورمیانه توصیف می شود ، همچنان نمایانگر دیدگاه های سنتی فرهنگ است. با این حال ، در داخل اقتصاد ملی و سیاسی ، لباس خاورمیانه نیز روند مد چرخشی را تحت تأثیر سلیقه و مدرنیته اروپایی و غربی به نمایش می گذارد.

بیشتر بخوانید: فاکتورهای مهم در خرید لباس کودک ، خرید لباس کودک ، لباس مناسب اندام گلابی
تاریخ عربستان سعودی به دلیل سنت لباس در خاورمیانه قابل توجه است زیرا این پادشاهی 80 درصد از شبه جزیره عربستان را در تقابل با یمن ، عمان ، ایران ، عراق ، اردن ، سوریه و سودان تشکیل می دهد و سنت لباس آن بسیار نمایان است اهمیت سرزمین ، تاریخ و دین. اتحاد آن در سال 1932 با افزایش هویت ملی و همگن بودن لباس و همچنین تعامل و تجارت فزاینده با مصر و لبنان از سال 1945 تا حدود 1970 ، تأثیر ثروت نفتی از 1970 تا 1980 و آغاز سال 1980 اکتشافات مشخص شد. ترکیبی از مد جهان شناسی و سبک های مختلف محلی ، منطقه ای ، عربی و اسلامی. انواع لباس کودک در خاورمیانه وجود دارد.
برای مردان عرب سعودی ، لباس جنبه مهمی از هویت عرب بود و برای تشخیص حرفه و موقعیت اجتماعی پوشنده استفاده می شد. به عنوان مثال ، قبل از اتحاد ، بازرگانان تاجیار حجاز در عربستان سعودی ، بر خلاف علما (معلمان مذهبی) و متواوفیین که به عنوان راهنما برای زائران خدمت می کردند ، لباس پوشیدند. بازرگانان تاجیار ، کتهای بلند ، کف و پارچه های شفاف و پارچه ای ساده یا چاپ شده با عمامه یا کلاه روشن داشتند ، علما که نقش وی انتخاب پادشاه به همراه اعضای خاندان سلطنتی بود ، لباسهای فراوان و موتوری پوشیدند. که زائران را هم در نماز و هم در جهت راهنمایی می کرد ، معمولاً لباس محلی کم نظیر می پوشید. همچنین در سبک لباس ، آراورف ، که از فرزندان پیامبر اکرم بودند ، متفاوت بودند. گاهی بهترین مواد لباس برای تولید لباس در این مناطق بکار می رود.
https://www.encyclopedia.com/history/encyclopedias-almanacs-transcripts-and-maps/clothing-and-fashion-middle-east
قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت