خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

پیوند مو به روش FUT


 
قيمت 0ريال

پیوند مو به روش FUT
پیوند مو به روش FUT

محدودیتی برای افرادی که تحت درمان کاشت مو ، کاشت ریش و سبیل و یا کاشت ابرو قرار می‌گیرند وجود ندارد. اما افرادی که از الگوی ریزش موی ژنتیکی رنج می‌برند و همچنین افرادی که در اثر تغییر عادت های غذایی خود دچار ریزش موی شدید شده اند گزینه های مناسب تری هستند.  ممکن است افراد در سنین جوانی هم  موهای خود را از دست بدهند و تمایل داشته باشند که سریعتر درمان را شروع کنند

هدف: ایجاد بهترین نتیجه ممکن در کاشت مو با استفاده از تعداد محدود فولیکول های دهنده به طور عاقلانه. بدون آسیب به فولیکول ها و بهترین مهارت های هنری هنگام قرار دادن آنها در ناحیه گیرنده.

ده سال پیش با استفاده از روش برداشت ، استخراج واحد فولیکولی (FUE) به عنوان جایگزینی برای برداشت نوار سنتی از بافت دهنده مورد حمایت قرار گرفت. بسیاری از پزشکان این روش را امتحان کرده اند اما با موفقیت قابل توجهی متفاوت است. بحث های زیادی توسط پزشکان ، پرسنل کمکی و عموم مردم در اینترنت و چندین منبع رسانه ای درباره ارزش FUE در مقابل برداشت نوار و بالعکس رخ داده است. متأسفانه ، بسیاری از ادعاهای "برتری" تکنیک جدید به جای ارزیابی علمی روشن ، مربوط به بازاریابی و تبلیغات شخصی است.

در این مقاله مزایا و معایب هر دو روش مورد بحث قرار می گیرد تا دید دقیق تر و متعادل تری از هر دو روش ارائه شود.

منطقه اهدا کننده و سازند اسکار

برداشت نوار باعث ایجاد یک اسکار خطی می شود (شکل 1). ظاهر هر اسکار اهدا کننده می تواند نگرانی قابل توجهی برای بیمارانی باشد که مایلند موهای خود را خیلی کوتاه بپوشند. اکثریت قریب به اتفاق بیمارانی که تحت برداشت نواری قرار دارند ، حداقل زخم هایی دارند که به راحتی توسط موهای بالای زخم پنهان می شوند. در بسیاری از موارد ممکن است اسکار کاملاً مشخص نباشد. با این حال ، برخی از بیماران مبتلا به زخم هایی هستند که گسترش یافته است ، که اغلب به دلیل فعالیت بدنی است.

برای جلوگیری از ایجاد زخم های متعدد ، بسیاری از پزشکان که از برداشت نواری استفاده می کنند ، حتی اگر چندین روش انجام شود ، از یک تک اسکار استفاده می کنند. با استفاده از تشریح دقیق در امتداد خط برش ، آسیب به فولیکول های مو کاهش می یابد.

استفاده از روش تریکوفیتیک بستن برای برداشت نوار نیز می تواند در بهبود ظاهر اسکار برداشت نوار بسیار مفید باشد. این اجازه می دهد تا موها جای زخم را استتار کنند و موهایی که از طریق زخم رشد می کنند می توانند کشش را محدود کنند. جلوگیری از آسیب به پیازهای مو در امتداد خطوط برش برای جلوگیری از ظهور یک زخم برجسته بسیار مهم است.

استفاده از بستن لایه ای و زیر پا گذاشتن جای زخم ها را به حداقل می رساند

بیمارانی مانند بیماران مبتلا به سندرم Ehlers Danlos وجود دارند ، که به دلیل تغییراتی در رسوب کلاژن ، مستعد ایجاد زخم و بهبودی ضعیف زخم هستند. برای جلوگیری از ایجاد چنین زخم هایی در این بیماران اقدامات کمی انجام می شود. اسکارهای دایره ای تولید شده توسط FUE ممکن است به همان سرنوشت دچار شوند و در این بیماران کشیده شوند.

دلیل اصلی استفاده از FUE این است که از ایجاد اسکار خطی جلوگیری می شود. چندین طرفدار FUE روش را به عنوان تکنیکی که شامل برش نیست ، کمتر تهاجمی است و منجر به ایجاد زخم نمی شود (به عنوان مثال "بدون زخم") در حالی که یک اسکار خطی با FUE ایجاد نمی شود ، اسکار دایره ای ایجاد می شود. طول برش با FUE بیشتر از برداشت نوار است. این زمانی آشکار می شود که فرد محیط یک منگنه 1 میلی متر را محاسبه کند (1 میلی متر x pi = 3.14) و سپس این را در تعداد گرافت ضرب می کند ، به عنوان مثال 1000 پیوند (1000 × 3.14 = 3140 میلی متر که برابر با 31.4 سانتی متر است). در مقایسه ، برداشت نواری از 1000 پیوند با فرض تراکم متوسط 80 FU در هر سانتی متر مربع و عرض نوار 1 سانتی متر ، طول زخم ایجاد شده 12.5 سانتی متر است (1000/80 = 12.5).

"برش" هنگام استفاده از منگنه به وضوح درگیر می شود. اگرچه یک اسکار خطی با FUE تولید نمی شود ، اما با توجه به اینکه ممکن است "نقاط" هایپوپیگمانته یا hyperpigmented ممکن است زخم ایجاد شود و اثبات می شود.

هنگام استفاده از FUE ، مهم است که تشخیص دهیم هرچه تعداد بیشتری از گرافت ها برداشت می شود ، منطقه ممکن است بید خورده به نظر برسد (شکل 2). این با روش نواری مخالف است که در آن موهایی با تراکم مشابه در خط بخیه دوباره جمع می شوند. مخالفان برداشت نوار اشاره می کنند که اگر موها در جای زخم نواری خوب رشد نکنند و جای زخم بزرگتر شود ، اگر موهای بالای آن کوتاه یا در غیر این صورت نازک باشد ، ممکن است جای زخم مشخص شود.

برخی از مروجین FUE اظهار داشتند که اعصاب و رگها بریده نشده است. این ادعا خلاف واقع است. با وارد شدن به پوست با شریان های مشت ، رگ ها و اعصاب بریده می شوند. یادآوری این نکته ضروری است که موهای بیمار برای برداشت باید معمولاً کوتاه شود. این مورد خصوصاً در مواردی است که تعداد زیادی از گرافت ها مورد نیاز باشد.

شکل 1-2 FUT v FUE

بقای پیوند

این نگرانی وجود دارد که چون پیوندهای FUE ممکن است بافت کمی در اطراف آنها داشته باشد که احتمال زنده ماندن آنها کمتر است. چنین پیوندها بیشتر در معرض کم آبی هستند ، که نشان داده شده است یکی از دلایل اصلی بقای کم پیوند است. کمبود بافت perifollicular اغلب در نتیجه "کشیدن" روی پیوند برای از بین بردن آن است. از آنجا که در تلاش برای برداشتن یک پیوند دستکاری اضافه شده است ، این ممکن است به کاهش بقا کمک کند (شکل 4). گاهی اوقات انتهای لامپ ها پاشیده می شوند یا به طور غیرمعمول fa می شوند 

جدا از هم این امر باعث می شود که پیازها بیشتر در معرض ضربه قرار بگیرند ، در نتیجه افزایش دستکاری در پیوند هنگام کاشت. واضح است که بیمارانی هستند که روش FUE را طی کرده اند و نتایج بسیار خوبی دارند. برخی از پزشکان ممکن است استدلال کنند که نتایج موفقیت آمیز کمتر ممکن است به دلیل مهارت فنی جراحی باشد تا ماهیت پیوند شکننده تر ایجاد شده با FUE.

با استفاده از FUE در مقایسه با برداشت نوار در مقایسه با برداشت نوار شانس بیشتری برای برداشت مو وجود دارد و این به رشد ضعیف یا عدم رشد بستگی دارد به سطح ترانس برش. به نظر می رسد نرخ ترانس با FUE بسیار متفاوت است.

دکتر لیمر ، کیم ، مارتینیک و مایر مطالعات زیادی انجام داده اند که نشان می دهد موهای تراشه شده 9 تا 18 درصد احتمال زنده ماندن دارند. برعکس ، با برداشت نوار ، ممکن است در ایجاد برش های اولیه پوست و تشریح بعدی بافت ، پیوند آسیب ببیند ، اما این حداقل است. استفاده از میکروسکوپ برای کالبد شکافی نوار اهدا کننده باید میزان تراکنش را به 1-2٪ محدود کند. گرافت های ایجاد شده با برداشت نواری به طور کلی مقدار بیشتری از بافت و چربی اطراف دارند. (شکل 3)

این ممکن است احتمال کمبود آب بدن را کاهش دهد و آزادی بیشتری در دستکاری پیوندها در هنگام قرار دادن و از این رو ، بقای بهتر پیوند ایجاد کند. شکل 3-4 FUT v FUE

قرار دادن گرافت ها

هنگامی که از قرارگیری دستی پیوندها استفاده می شود ، از نظر روش قرارگیری پیوندهای نواری برداشت شده یا FUE برداشت شده تفاوتی ندارد. ممکن است نگرانی قابل توجهی در مورد شکننده بودن پیوندهای FUE و این واقعیت وجود داشته باشد که حساسیت آنها به خشک شدن و دستکاری بیش از حد باشد.

مهارت فنی

نگرانی اصلی در مورد FUE میزان تراکنش است. گزارش ها از پزشکان انجام دهنده FUE نشان می دهد که میزان برداشت از میزان برداشتن نوار بالاتر است. ممکن است در صورت استفاده از FUE ، بیماران با موهای موج دار یا بسیار مواج مشکل داشته باشند. در مقایسه ، برداشت نواری برای انواع موها مناسب است

FUE می تواند یک فرایند خسته کننده باشد و بیمار و پزشک ممکن است خستگی را تجربه کنند. این می تواند مقدار پیوندهای قابل برداشت در یک جلسه را محدود کند. به دلیل زمانی که معمولاً در برداشت وجود دارد و فشار احتمالی جراح در حین برداشت ، باید تعجب کرد که آیا تأکید کمتری روی ناحیه گیرنده وجود دارد؟ نتایج ضعیف در FUE بیشتر با FUE گزارش می شود (شکل 5)

منحنی یادگیری برای FUE می تواند برای پزشكانی كه عادت به برداشتن با پوست سر دارند و عادت به استفاده از مشت برای برداشت ندارند ، كند باشد.

شکل 5-6 FUT v FUE

 

بیانیه ISHRS در مورد صلاحیت های جراحی پوست سر [2]

موضع انجمن بین المللی جراحی ترمیم مو این است که هر روشی که شامل برداشتن بافت از پوست سر یا بدن باشد ، به هر روشی باید توسط یک پزشک مجاز در زمینه پزشکی انجام شود. پزشکانی که جراحی ترمیم مو را انجام می دهند باید از آموزش ، آموزش و صلاحیت فعلی در زمینه جراحی ترمیم مو برخوردار باشند. انجام عمل جراحی برای افراد غیرمجاز فراتر از حد عمل است. حذف جراحی بافت توسط پرسنل پزشکی غیرمجاز ممکن است در نظر گرفته شود که طب را بدون مجوز توسط هیئت های پزشکی حاکمیتی ایالتی ، فدرال یا محلی انجام می دهند. این انجمن از دامنه عمل پزشکی که توسط ایالت پزشک ، کشور یا هیئت پزشکی محلی حاکم بر قانون تعریف شده است ، پشتیبانی می کند.

تعداد پیوند در هر جلسه

به طور کلی اکثر پزشکانی که FUE را انجام می دهند قادر نیستند در یک جلسه پیوندهایی را که می توان با برداشت نواری انجام داد ، انجام دهند. با برداشت نواری ، جلسات 2000-3000 گرافت بسیار معمول است و برخی از پزشکان اغلب جلساتی را بیش از 4000 گرافت انجام می دهند. با این حال ، موارد استثنایی وجود دارد و برخی از پزشکان ، که به طور مرتب FUE موتوری را انجام می دهند ، گزارش می کنند که بیش از 2000 گرافت است. متأسفانه ، میزان تراکنش پیوند در این جلسات بزرگتر FUE مطالعه یا گزارش نشده است.

هزینه

هزینه FUE معمولاً به طور قابل توجهی بیشتر از هزینه برداشت نوار بر اساس پیوند است. هزینه ها ممکن است بیش از دو برابر قیمت برداشت نوار باشد.

ایجاد زخم

از FUE می توان برای استتار اسکارهای خطی دهنده استفاده کرد. از نظر بسیاری از جراحان ترمیم مو یکی دیگر از کاربردهای عالی این روش است. برخی از جراحان پیشنهاد کرده اند که ترکیبی از برداشت نوار و FUE استفاده بهینه از این روش ها است.

افزایش عرضه اهدا کننده

طرفداران FUE اظهار داشتند که FUE ناحیه اهدا کننده را در پوست سر گسترش می دهد. با استفاده از FUE ، جراح می تواند در گردن گردن و همچنین نواحی بالاتر و جلوتر از گوش برداشت کند. این مزیت آشکار تا حدودی نفی می شود زیرا با بدست آوردن هرچه بیشتر پیوند ، ناحیه از نظر ظاهری می تواند پروانه خورده شود. علاوه بر این رفتن به ناحیه گردن یا بالای پوست سر می تواند در اواخر زندگی برای بیمار مشکل ساز شود زیرا بعضی از مردان در نتیجه ریزش موی مردانه در این ناحیه از بین می روند.

عوارض

تلوژن افلوویوم می تواند در ناحیه اهدا کننده با FUE یا نوار ایجاد شود 

برداشت ، اما این غیر معمول است. عفونت یک عارضه بسیار نادر در جراحی ترمیم مو است. کاهش زمان برداشت با نوار می تواند اتفاق بیفتد اما این بسیار نادر است و با یک خطای جراحی همراه است. به همین ترتیب ، نکروز بافت نباید اتفاق بیفتد ، مگر اینکه منطقه برداشت شده بیش از حد گسترده و یا تحت کشش بیش از حد بسته شود. این امر همچنین می تواند در صورت از بین رفتن تأمین شریانی رخ دهد.

بیماران ممکن است از تغییر احساس شکایت داشته باشند اما این امر می تواند با برداشت نوار یا FUE اتفاق بیفتد زیرا اعصاب کوچک در هر دو روش بریده می شوند. سالها پیش برخی از بیماران نوار برداشت شده ممکن است به دلیل آسیب رساندن به اعصاب پس سری ، بیهوشی قابل توجهی را تجربه کرده باشند. از آنجا که تشریح باید در سطح چربی باشد یا شاید در سطح فاشیا باشد ، این اعصاب نباید آسیب ببینند. خونریزی با هر دو روش اتفاق می افتد.

عارضه ای که مخصوص برداشت FUE است ، دفن پیوندها است. این زمانی اتفاق می افتد که مشت مشت پیوند را به داخل بافت زیرپوستی فشار دهد. بهبود پیوندها ممکن است دشوار باشد و منجر به واکنش جسم خارجی و تشکیل کیست شود.

اسکارهای هیپرتروفیک و کلوئیدها نیز باید با برداشت FUE یا نوار نادر باشند. اگر بیماران تمایل به کلوئید داشته باشند ، برداشتن پانچ چنین تشکیل زخم را محدود نمی کند. به طور کلی موها باید کوتاه شوند تا با FUE برداشت شوند.

https://www.martinickhair.com.au/harvesting-technique-strip-harvesting-and-follicular-unit-extraction-fue/

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت