خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

لباس سنتی ایرانی ها


 
قيمت 0ريال

لباس سنتی ایرانی ها
لباس سنتی ایرانی ها
ایران کشوری است که دارای اقوام مختلف است. هر کدام از آنها سنت ها و سبک های لباس استثنایی خود را دارند. لباس های موجود در ایران از نظر تاریخی متوسط ​​است. زنان محلی نیز تمایل دارند بدن و غالباً صورت خود را بپوشانند و بیشتر از لباس سنتی استفاده می کنند تا مدرن. اما به هیچ وجه به معنای این نیست که لباس های محلی آنها خسته کننده ، پرحجم و بی مزه است. در مقابل ، پوشاک ایرانی روشن ، زیبا و آراسته ، زیبا و چشم نواز است. خودت ببین. لباس مناسب اندام گلابی شکل نیز در بین این لباسها وجود دارد.
امروزه افراد می توانند لباسهای مختلفی را برای پوشیدن از طیف گسترده ای از لباس انتخاب کنند. و تا آنجا که تاریخ به یاد می آورد ، برای زنان لباس و لوازم جانبی بسیار مهم بوده است. نه فقط برای مد و زیبایی بلکه برای ارزشهای شخصی که آنها منتقل می کنند. این ارزش ها می توانند به هویت یک ملت تبدیل شوند.
 
 لباس زنان ایرانی


ایران کشوری است که دارای اقوام مختلف است. هر یک از این ها لباس های استثنایی خود را دارند - مجموعه ای از رنگ ، زیبایی و ظرافت. مردم ایران قرن ها و قرن هاست که این لباس های نفیس را پوشیده اند ، و نه فقط برای یک مناسبت خاص بلکه هر روز. ایرانی ها برای لباسهایشان بهترین مواد لباس را بکار می برند.
مردان ایرانی در لباس های مردمی

امروزه به خصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران ، این لباس های سنتی دیگر چندان محبوبیت ندارند. اما اخیراً روند رو به رشدی در بین طراحان مشاهده شده است تا به اصول اولیه برگردند و از گذشته الهام بگیرند.

طراحان جوان ایرانی لباس های مدرن با ویژگی های معتبر ایجاد می کنند


یاسامان حقیقتوگو یک طراح مد با انگیزه 20 ساله است که از نقوش و الگوهای سنتی ایران و اینکه چگونه می توان در لباس های امروزی آینه کاری کرد بسیار مشتاق است.

پنج سال پیش ، یاسامان تصمیم گرفت با استفاده از الگوهای و نقوش ریشه در آداب و رسوم کشور ، خط مد خود را ایجاد کند. می بینید ، برای او ، همه چیز در ترکیب تلفیق مدرنیته با سنت است.

ساخت الگوهای روی پارچه

طرح های بی نظیر در رنگ های واضح و الگوهای گل و باریک پیچیده ، علامت امضای خط لباس احضار شما و دلیل متفاوت بودن و منحصر به فرد بودن آنهاست.

یاسامان هنگام طراحی لباس خود سه عامل در ذهن دارد. برای او ، آنها باید شیک باشند ، باید راحت باشند و بیشتر از همه کیفیت عالی دارند. او الهام بخش او از طبیعت است و شما می توانید تمام این عناصر رنگارنگ را که در طراحی های او منعکس شده است مشاهده کنید. در انتخاب لباس مهمانی الگوهای مدرن بیشتر استفاده می شود.

کفش های مدرن تزئین شده با الگوهای سنتی

وی گفت: "تمام مانتوهایی که در اینجا می بینید ، پارچه های آنها و نقوش نقاشی شده روی آنها به گونه ای انتخاب شده اند که نه تنها مدرن باشند بلکه زیبایی و اصالت فرهنگ ما را منعکس می کنند ، چیزی که نشان دهنده هویت ایرانی ما باشد. همچنین می خواستیم نشان دهیم كه ما ، زنان ایرانی ، می توانیم حجاب را در لباس خود رعایت كنیم ، در عین حال لباسهایی بپوشیم كه مناسب ما و هویت ما باشد. "، می گوید: یاسامان حقیقتوگو ، طراح لباس ایرانی.

در مورد اشتیاق صحبت می کنیم ، شما را با نوشافارین داوودی ، طراح و پژوهشگر پرشور مد آشنا می کنیم ، که سالها به مطالعه لباس هایی که زنان ایرانی در طول قرن ها با آن می پوشند ، اختصاص داده است.

در نمایشگاه اخیر که در برج تهران برگزار شد ، از نزدیک دیدیم که زنان ایرانی چگونه لباس و لباس خود را بیان می کنند. تنوع لباس در اینجا بسیار زیاد بود. از لباس های پوشیده شده در هزاره 2 و 3 B.C. به اقوام پوشیده از قبایل مختلف و همچنین اقلیت های مذهبی. در خرید لباس کودک نیز می توان از طرح های سنتی انتخاب کرد.
 
زینت های مردمی ایرانی

زنان در دوره صفویه عادت داشتند كه به نوعی از سر پوشیدن استفاده كنند. این بستگی به رتبه اجتماعی آنها دارد. از تاج های مختلف ساخته شده با طلا و نقره ، با جواهرات زیبا ، گرفته تا اشکال مختلف پارچه در رنگ های مختلف.

در اینجا یک لباس آبی زیبا وجود دارد که از لباس هایی که خانم ها در دوره تیموریان استفاده می کردند ، الهام گرفته شده است و حدود 600 سال پیش است.

لباس به دوره تیموریان ایران سبک شده است

وی گفت: "خصوصیاتی که لباس ایرانی را از سایر لباسهای دنیا جدا می کند ، مانند رنگهای واضح و توانایی هنری طراح که در لباس دوخته شده است ، بیشمار است. مانند خیاطی روی پاته (نوعی از صنایع دستی ایرانی) ، سوزن دوزی و نوار دوخت ، روبان و از همه مهمتر سکه روی لباس. به عنوان مثال ، این سکه ثروت زن را نشان می داد. صدای سکه های روی لباس زنانه نشانگر حضور او برای همه است. سکه ها نشانه ای برای زن ایرانی بود. لباس زنان ایرانی در طول قرن ها بسیار زیبا و چشم نواز بوده است ، اما در عین حال ، بدن را نیز کاملاً پوشانده است. نوشافارین داوودی ، طراح و محقق مد ایرانی ، می گوید: در یک دوره معین از تاریخ ، مردان کپی انواع لباس زنانه را پوشیده از پیراهن های بلند و پاهای خود را پوشانده بودند. لباس مجلسی برای اندام های مختلف را در بین لباسهای ایرانی می توان یافت.

زنان در دوره قاجار برای پوشاندن لباس خود از چادر استفاده می كردند. اکنون ، این چادر از رنگ های مختلفی برخوردار است: از سیاه تا آبی دریایی و فیروزه ای زیبا.

قيمت : 0 ريال
قيمت : 0 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت